Privacybeleid
Bij ons op de praktijk is er altijd al uiterst zorgvuldig met persoonlijke informatie omgegaan. Het is voor ons belangrijk dat jij hier vertrouwen in kan hebben. Per 25 mei 2018 is er nieuwe wetgeving ingevoerd, de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Dat zorgt voor een aantal veranderingen in hoe wij met persoonsgegevens moeten omgaan.
Wanneer je bij ons bent aangemeld, kom je in ons systeem te staan. Voordat de behandeling start hebben wij jouw toestemming nodig om jouw persoonsgegevens te mogen verwerken. Deze toestemming is voor ons belangrijk, want wij hebben jouw persoonlijke gegevens nodig om een goede invulling te geven aan de behandeling die je bij ons gaat volgen.
Wij zijn verantwoordelijk voor de persoonlijke gegevens die je met ons deelt. Deze gegevens zijn, onder andere: je naam, adresgegevens, e-mailadres, telefoonnummer en de informatie over je gezondheid en persoonlijke leven. Wij hebben deze informatie nodig om een behandeling goed uit te kunnen voeren. Wij zullen je gegevens ook gebruiken om administratieve en financiële zaken te kunnen afhandelen. Jouw informatie zal dus ook gedeeld moeten worden met andere partijen. Deze partijen, in wettelijke termen ook wel verwerkers genoemd, werken ook volgens de nieuwe regels van de AVG. Dit hebben wij met onze verwerkers vastgelegd in verwerkersovereenkomsten, zodat jij je geen zorgen hoeft te maken of jouw informatie wel zorgvuldig en veilig wordt verwerkt buiten onze praktijk om.
De nieuwe regels omtrent privacy kunnen veel vragen oproepen, wat gebeurt er precies met je informatie, waar heb je recht op, wanneer word je dossier verwijderd? Je kan ons altijd een vraag stellen, omtrent ons privacy beleid maar ook voor andere vragen, door een email te sturen naar
In onze privacyverklaring kan je exact lezen hoe wij met je persoonsgegevens omgaan.
Deze informatie is voor het laatst gewijzigd op 3 juni 2018